Czeski Raj - atrakcje, dojazd, noclegi, plan zwiedzania (informacje praktyczne)

Czeski Raj
Czeski Raj to przepiękny region Czech położony zaledwie do godziny jazdy od Szklarskiej Poręby. Miejsce charakteryzuje się przepięknymi formacjami skalnymi i przypomina trochę Adršpach. Spacerując szlakiem często będziecie przeciskać się wąskimi przesmykami między wysokimi skałami. Zapraszam Was do lektury przewodnika po Czeskim Raju.

Czeski Raj informacje praktyczne

Czeski Raj plan wyjazdu

Czeski Raj

Pierwotnie do Czeskiego Raju mieliśmy pojechać podczas majówki, ale wiadomo jak wyglądał bieżący rok i wyjazd trzeba było przełożyć. Wybraliśmy sierpień i przedłużyliśmy wyjazd. Ostatecznie w Czeskim Raju spędziliśmy 4 pełne dni i muszę przyznać, że był to strzał w dziesiątkę.

Czeski Raj jest idealnym miejscem na wyjazd na długi weekend lub po prostu kilkudniowy urlop. Szlaki, które tam są nie wymagają zdolności wspinaczkowych, a niektóre trasy przygotowane są nawet dla dziecięcych wózków.

NOCLEG W CZESKIM RAJU

Z uwagi na pandemię szukaliśmy noclegu gdzieś na uboczu w spokojnym miejscu. Nocleg zarezerwowaliśmy przez booking.com, a nasz wybór padł na obiekt o nazwie Chaloupka 10 (Old cottage 10) położony we wsi Podbozkov (blisko Bozkova). Dom, w którym zarezerwowaliśmy nocleg położony jest w górach, daleko od miasta i drogi i ma ponad 250 lat. Chałupa jest odnowiona i w środku warunki są świetne, mimo tego, że jest skromnie. Prowadzi go fantastyczna rodzinka, więc będziecie zachwyceni.

Czeski Raj

Za 4 noclegi zapłaciliśmy 160 euro (za 3 osoby). Do dyspozycji mieliśmy duży pokój z aneksem kuchennym oraz łazienkę. Co prawda łazienka była położona poza pokojem, ale była tylko do naszej dyspozycji. W momencie pisania artykułu obiekt miał ocenę 9,5/10 w portalu booking.com. Polecam to miejsce z całego serca.

Czeski Raj Booking.com

RESTAURACJE W CZESKIM RAJU

Z uwagi na posiadany aneks kuchenny zawsze gotowaliśmy sobie sami. Z restauracji skorzystaliśmy tylko raz, ale miejsce mogę Wam polecić, gdyż jedzenie było bardzo dobre.
Restauracja, którą Wam polecę nazywa się Dřevěnka i mieści się w Bozkovie. Jedzenie tam jest wyśmienite, można skosztować pyszny smażony ser. Ceny są przystępne. Za obiad dla 3 osób zapłaciliśmy poniżej 500 koron wliczając w to napoje.

Atrakcje Czeskiego Raju

PLAN WYJAZDU

Poniżej załączam Wam przykładowy plan wyjazdu, który możecie wykorzystać, albo dowolnie go modyfikować.

Dzień 1:
Zamek Trosky, Prachovské
Skály (dostępne jest kilka szlaków, wybrać można jeden lub nawet kilka jeśli będziecie mieć czas i chęci. My wybraliśmy najpierw zielony, a później żółty.)

Co zobaczyć w Czeskim Raju?

Dzień 2:

Zamek Hrubá Skála, Hruboskalsko, przejście do zamku Valdštejn i powrót do zamku Hrubá Skála. Za każdym razem można wybrać inny ze szlaków.

Dzień 3:

Zamek Vranov, Zamek Frýdštejn, Góra Sokół (Vrch Sokol), Besedickie Skały oraz odpoczynek nad Rzeką Izerą

Dzień 4:

Riegrova ścieżka nad rzeką Izerą, Bozkowskie Jaskinie Dolomitowe (wskazana rezerwacja przez internet)

JAK DOJECHAĆ DO CZESKIEGO RAJU?

Najprostszy dojazd do Czeskiego Raju prowadzi przez Szklarską Porębę i przejście graniczne w Jakuszycach. Droga jest dobrej jakości, a w sezonie letnim ruch był umiarkowany.

W kolejnych wpisach pokażę Wam szczegółowo wszystkie wspomniane wyżej miejsca, natomiast ja polecam Wam uwzględnienie tego regionu na swojej liście, gdyż naprawdę warto.