Londyn w jeden dzień (z dzieckiem)

Londyn
Jednodniowy wyjazd z synem do Londynu był jednym z moich ostatnich przed wybuchem pandemii koronawirusa. Koniecznie chciałem pokazać mu Londyn, gdyż taki wyjazd obiecywałem już dawno. Gdy znalazłem tanie bilety na jednodniówkę do Londynu to nie wahałem się kupić. O tym co można w ciągu jednego dnia zobaczyć w Londynie przeczytacie w tym artykule. Zapraszam do lektury przewodnika po Londynie w jeden dzień.

Co zobaczyć w Londynie?

#DOJAZD DO LONDYNU
Przed wybuchem pandemii z Katowic do Londynu można było polecieć Wizzairem do Luton oraz Ryanairem do Stansted. Zakładam, że gdy wszystko wróci do normy to połączenia te powrócą.

Londyn
Wybrałem linię Wizzair i wylot do Londynu o 6:30 oraz powrót z Luton o 21:55. Za osobę zapłaciłem około 100zł.

Przejazd z lotniska kupiłem na stronie National Express, a bilet w obie strony za osobę kosztował około 100zł za 2 osoby. Przejazd z Luton do Victoria Station trwa około 70-90 minut w zależności od nasilenia ruchu na drodze. Postanowiłem wysiąść w okolicy Hyde Park.
Tego dnia przeszliśmy bardzo dużo, a spacer zajął nam około 30 kilometrów. Poniższe atrakcje są ułożone w kolejności zwiedzania.

Atrakcje Londynu w jeden dzień

#HYDE PARK LONDYN
Hyde Park to ciekawy park położony w Londynie. Jest jednym z królewskich parków. Na jego terenie znajdują się obiekty wodne oraz zielone. Kiedyś park był terenem łowieckim. Spotkacie tam pełno ptaków oraz wiewiórek. Ciekawostką jest Speaker’s Corner, czyli miejsce, w którym można bez obaw przemawiać na dowolny temat. Jedynym wyjątkiem jest zakaz obrażania królowej.

#MUZEUM HISTORII NATURALNEJ
Wstęp do Muzeum Historii Naturalnej w Londynie (Natural History Museum) jest bezpłatny. Gdy byłem tam poprzednim razem to na zewnątrz stała ogromna kolejka ludzi chcących wejść do środka, ale tym razem udało się wejść prosto z marszu. W środku znajdują się niesamowite eksponaty, które robią ogromne wrażenie.

#MUZEUM NAUKI
Muzeum Nauki (Science Museum) znajdziecie zaraz obok Muzeum Historii Naturalnej. Wstęp jest również darmowy, a na kilku poziomach można podziwiać bardzo fajne wystawy. Wrażenie robią znajdujące się tam samoloty. Syn był zachwycony.

#OGRODY KENSINGTON
Ogrody Kensington (Kensington Gardens) położone są na zachód od Hyde Park i jednocześnie na północ od obu opisanych wcześniej muzeów. Jeśli do ogrodu będziecie kierować się po zobaczeniu muzeów, to po drodze miniecie Albert Memorial (Pomnik Alberta) poświęcony mężowi Królowej Wiktorii (naprzeciwko hali koncertowej Royal Albert Hall).

Londyn

Będąc w Ogrodach Kensington warto podejść do tutejszego Pałacu Kensington, który jest królewską rezydencją.

Ciekawostką w parku są zielone papugi z Indii, które na stałe zadomowiły się w Londynie.

#PAŁAC BUCKINGHAM
Pałac Buckingham to oficjalna rezydencja królowej. Tłumów przed budynkiem nie było, dzięki czemu nie trzeba było się przeciskać do ogrodzenia. Część pałacu udostępniona jest zwiedzającym w sierpniu i wrześniu, gdy królowa przenosi się do Windsoru.

#PARK ŚW. JAKUBA
Park św. Jakuba w Londynie (St James’s Park) znajduje się nieopodal Pałacu Buckingham. Kolejne miejsce na spotkanie z wiewiórkami, kaczkami oraz innymi gatunkami ptaków.

#DOWNING STREET
Przy Downing Street znajduje się siedziba brytyjskiego premiera. Nie wejdziecie na ten teren, ale można podziwiać przez ogrodzenie.

#BIG BEN I PARLAMENT
Niestety Big Ben od jakiegoś czasu jest w remoncie i ukryty pod rusztowaniami. Podobnie jest z budynkiem Parlamentu, który częściowo również obłożony jest rusztowaniami. Oficjalną nazwą Big Bena to Wielki Dzwon. Obywatele brytyjscy mogą wspiąć się na górę i zwiedzić go od środka. Big Ben to również niekwestionowany symbol Londynu.

Londyn w jeden dzień

#OKO LONDYNU (LONDON EYE)
London Eye, czyli Oko Londynu to słynny diabelski młyn mieszczący się nad Tamizą. Jego wysokość to 135 metrów. Bilet kosztuje 27,5 funta.

#TAMIZA
Tamiza to główna rzeka przepływająca przez Londyn. Będąc w mieście polecam przejść się wzdłuż niej. My z synem poszliśmy w stronę mostu Tower Bridge południową stroną i wróciliśmy północną.

Podczas spaceru można podziwiać wiele fajnych miejsc takich jak ciekawe mosty, w tym Most Milenijny, oprócz tego galerię sztuki współczesnej Tate Modern, słynny wieżowiec Shard, całą północną część biznesową, w tym wieżowiec Sky Garden.

Nieopodal Tower Bridge miniemy zacumowany przy brzegu krążownik Belfast, który można zwiedzać. Bilet kosztuje 17 lub 19 funtów w zależności od tego, czy kupimy go online, czy na miejscu.

Londyn

Kierując się w stronę Tower Bridge miniemy miejski ratusz mieszczący się w bardzo charakterystycznym budynku nazywanym zdeformowanym jajkiem.

#TOWER BRIDGE
Tower Bridge to kolejny z londyńskich symboli. Jest mostem zwodzonym. Przy okazji jest najsłynniejszym mostem w Londynie. Zbudowano go pod koniec XIX wieku.

#TOWER OF LONDON
Tower of London to twierdza powstała w XI wieku dla Wilhelma Zdobywcy. Wstęp do środka kosztuje 29 funtów. Ostatnim władcą, który korzystał z niej był król Jakub I. Miejsce to służyło w przeszłości również jako więzienie, z którego nie było ucieczki.

Z Tower of London skierowaliśmy się w stronę dworca autobusowego po drodze odwiedzając jeszcze kilka atrakcji.

#KATEDRA ŚW. PAWŁA
Katedra św. Pawła powstała w 1534 roku i jest jedyną angielską świątynią z kopułą.

#TRAFALGAR SQUARE
Trafalgar Square to plac położony w miejscu dawnych królewskich stajni. Na jego środku stoi kolumna Nelsona o wysokości 55 metrów, a zaraz za nią mieści się Galeria Narodowa.

Londyn jednodniówka

#PICCADILLY CIRCUS
Piccadilly Circus to jedno z najbardziej znanych miejsc w Londynie, gdzie znajdują się tzw. Piccadilly Lights, które od blisko 100 lat wyświetlają reklamy świetlne.

Londyn

W drodze na Victoria Station minęliśmy ponownie Pałac Buckingham.

#RESTAURACJE W LONDYNIE
Miejsc, gdzie można zjeść w Londynie jest wiele. Miasto do najtańszych nie należy, ale tanie posiłki zjedzie w sieciówce o nazwie Pret A Manger, w której serwują świeże i dobre dania. Znajdziecie je w całym Londynie.

Całość wycieczki wyniosła około 30 kilometrów, które przeszliśmy w około 7-8 godzin, więc tempo mieliśmy naprawdę szybkie. Zwyciężyła chęć pokazania dziecku jak największej ilości atrakcji, któremu w Londynie się bardzo podobało.

Jeśli wybierzecie się na podobną wycieczkę, to pamiętajcie, że trasę można skrócić.